Σελίδες

Αντικαπιταλιστικές Κινήσεις Πόλεων

Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Για το Δημόσιο δωρεάν δίχρονο Νηπιαγωγείο

Στις 10 Σεπτέμβρη, η Δημοτική Αρχή της πόλης μας θα κληθεί να υλοποιήσει το  Νόμο για την  υποχρεωτική Δημόσια δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, ένα πάγιο αίτημα του κινήματος των εκπαιδευτικών, βασισμένο στις παιδαγωγικές αντιλήψεις που έχουν διαμορφωθεί, μετά από μακροχρόνιες  έρευνες επιστημόνων και παιδαγωγών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα αυτών των ερευνών, οι δυνατότητες των νηπίων να αντλήσουν πολύτιμη γνώση και αγωγή από πολύ μικρή ηλικία είναι τεράστιες. Γι’ αυτό και επιβάλλεται η οργανωμένη παροχή αγωγής και εκπαίδευσης από πολύ νωρίς. 



Η προβληματική έως απαράδεκτη κατάσταση των κτηριακών υποδομών των Νηπιαγωγείων της Ηλιούπολης είναι γνωστή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πολλά από τα υπάρχοντα κτήρια είναι από απαράδεκτα έως λίαν επιεικώς υποφερτά, (πρώην καταστήματα, μεμονωμένες αίθουσες δημοτικών, ενοικιαζόμενες ακατάλληλες μονοκατοικίες και ισόγεια πολυκατοικιών χωρίς αυλή). Στην Αγία Μαρίνα (3ο,  9ο, 18ο), στην Αγία Μαύρα (23ο),  στο χώρο του Κολυμβητηρίου (8ο και 21ο φιλοξενούνται σε χώρο βρεφονηπιακού σταθμού, «στερώντας» του θέσεις για βρέφη και νήπια έως 4 ετών), στο 20ο («φιλοξενείται» σε μία αίθουσα στον αύλειο χώρο του 1ου Νηπιαγωγείου).

Ήταν λοιπόν γνωστή η αδυναμία των συγκεκριμένων και παρόμοιων κτηριακά νηπιαγωγείων να σηκώσουν το βάρος των επιπλέον προνηπίων, που μέχρι τώρα απορρίπτονταν (!!!)  με τις κληρώσεις.
Τι έκανε η Δημοτική Αρχή εδώ και τόσα χρόνια, και ειδικά το 2018 που το πρόβλημα μπήκε επιτακτικά επί τάπητος και απαιτούσε άμεση λύση; 
Αντί  να διεκδικήσει τα απαραίτητα κονδύλια για την εφαρμογή του Νόμου, αντί να δεσμεύσει τους δημόσιους χώρους που κέρδισαν οι δημότες με τους αγώνες τους και να τους χαρακτηρίσει ως κοινωφελείς, προς άμεση αξιοποίηση, αδράνησε. Για να μην πληρώνει ΕΝΦΙΑ; Για κάποιον άλλο λόγο;

Αντί να ενδιαφερθεί για τους μικρούς δημότες, που αντιπροσωπεύουν το Μέλλον, φροντίζοντας κατά απόλυτη προτεραιότητα τα Σχολεία, αρκέστηκε  στο ζοφερό μνημονιακό Παρόν. Κυνήγησε το φτηνό, σαν σκάρτο άρωμα,  «φτιασίδωμα»  της πόλης που της επέτρεπαν τα  «καινοτόμα» προγράμματα ΕΣΠΑ («έξυπνη» πόλη, αποτυχημένες βιοκλιματικές ταράτσες στα σχολεία που δημιουργούν υγρασία, αποτυχημένες πλακοστρώσεις στα προαύλια  σχολικών κτηρίων, θερμομόνωση του μισού (!) σχολικού κτηρίου στο 1ο Λύκειο – 1ο Γυμνάσιο, τσιμέντο στις πλατείες, π.χ. Αγίας Μαύρας, ατέλειωτα τραπεζοκαθίσματα σε δημόσιους χώρους, πρόσφατη προσωπική απόφαση του απερχόμενου Δημάρχου για την απ’ ευθείας ανάθεση της κατασκευής 2 προτομών(!)  και αποχετευτικές παρεμβάσεις που πριν λίγες μέρες  έδειξαν το μεγαλείο τους, όταν πλημμύρισε η πόλη με την πρώτη μπόρα… 

Δημιούργησε, λέει, πλεονάσματα η απερχόμενη Δημοτική Αρχή!!! 

Ο απερχόμενος Δήμαρχος  και όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της, επί 9 χρόνια (2011-2019), Συμπολίτευσης έχουν βεβαίως ακέραιη την ευθύνη. Οι περισσότεροι  επανεκλέχθηκαν και στις πρόσφατες εκλογές. 
Η εύκολη ρητορεία, ωστόσο, «φταίνε οι απερχόμενοι που αδιαφόρησαν» –κατά το αρχαίο ρητό «δρυός πεσούσης…»– που απευθύνεται τώρα από παντού κι από όλους, κυρίως προς τον απερχόμενο Δήμαρχο, δε δίνει λύση στο πρόβλημα που τίθεται επιτακτικά  στο Δήμο Ηλιούπολης και   στους 113 άλλους Δήμους που εντάσσονται φέτος στην εφαρμογή του Νόμου. 
Τι θα κάνουν οι νυν Δημοτικοί Σύμβουλοι; Οι επόμενοι Δημοτικοί σύμβουλοι που θα διαμορφώσουν τη νέα πλειοψηφία τι θέση θα πάρουν; Αυτό είναι το σημαντικό. 

Δεν υπάρχει, μέχρι σήμερα,   καμία προετοιμασία από μεριάς του Δήμου, για την εξασφάλιση των απαιτούμενων  προϋποθέσεων για τη στέγαση των προνηπίων. Όσο για την Κυβέρνηση, που θέσπισε το Νόμο, οι ευθύνες μετατίθενται από τον έναν στον άλλον, με «μπαλάκι του πινγκ-πονγκ» τετράχρονα και πεντάχρονα παιδιά και τους γονείς τους. Και η Αξιωματική Αντιπολίτευση της Ν. Δ.  προεκλογικά τρίβει τα χέρια της και δια στόματος του απερχόμενου Δημάρχου Αμαρουσίου και «ερχόμενου» Περιφερειάρχη προτείνει:  «Να ανασταλεί η εφαρμογή του Νόμου, εφόσον δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις υλοποίησής του».
Ποιο είναι το ωφέλιμο για τους Δημότες; Τι εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους; Αυτό είναι το ζητούμενο.

Ένας Νόμος από τους ελάχιστους που θεσπίζουν το σωστό για τα παιδιά μας είναι εγκληματικό να ανασταλεί. 

Η Δημοτική Αρχή, που πριν από χρόνια αποδέχτηκε αδιαμαρτύρητα να της μεταβιβάσει το Κράτος ευθύνες (συντήρηση των κτηριακών υποδομών των Σχολείων και των Βρεφονηπιακών Σταθμών),  χωρίς τις αντίστοιχες κρατικές πιστώσεις, είναι τώρα υποχρεωμένη απέναντι στους δημότες, που υφίστανται τις επιπτώσεις της αλόγιστης συναίνεσής της –συναίνεση για τη διατήρηση της εξουσίας και της καρέκλας–  να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις, ώστε από το Σεπτέμβριο όλα τα νήπια να έχουν θέση στο Δημόσιο δωρεάν δίχρονο Νηπιαγωγείο. Αλλιώς δικαιούμαστε να υποψιαζόμαστε ότι ευνοεί την ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση.

Τι πρέπει να γίνει:
  • Οποιαδήποτε λύση δοθεί θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη παιδαγωγική γνώμη των εκπαιδευτικών, να παίρνει υπ’ όψη δυσκολίες εφαρμογής της και τις ενστάσεις των γονιών ως προς τις δυσκολίες αυτές.
  • Οι τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου θα πρέπει άμεσα να αξιολογήσουν τα δημόσια ακίνητα, που κέρδισαν οι δημότες με τους αγώνες τους, να τα χαρακτηρίσουν και να τα δεσμεύσουν ως κοινωφελή, προς άμεση αξιοποίηση.
  • Να αξιοποιηθούν όλες οι σχολικές αίθουσες διδασκαλίας και οι χώροι, που έχουν πελατειακά παραχωρηθεί σε άσχετους με την εκπαίδευση συλλόγους, για τις ανάγκες των μαθητών και της Εκπαίδευσης.
Στο συγκρότημα του 5ου Λυκείου και του 5ου Γυμνασίου, πολλοί σύλλογοι αξιοποιούν χώρους του για τη στέγασή τους:
Σύλλογος Ροταριανών, 
Πολιτιστικός Σύλλογος Θεσσαλιωτών με έδρα την Ηλιούπολη, 
Πολιτ. Σύλλογος Κερκυραίων Ηλιούπολης και όμορων δήμων οι Φαίακες, 
Σωματείο όμιλος επιτραπέζιας ποδοσφαίρισης Ρόλιγκανς, 
Σκακιστικός όμιλος, 
Δημοτικό Ωδείο και 
Σύλλογος ΜΚΟ ΑΜΕΑ.

Χωρίς να εκφράζουμε αντιπαράθεση με τους παραπάνω Συλλόγους, υπενθυμίζουμε ότι τα σχολικά κτήρια είναι αποκλειστικά για τις ανάγκες των μαθητών και της Εκπαίδευσης. Εάν θέλουμε να έχουμε πραγματική Δωρεάν Εκπαίδευση τα κτήρια που υπάρχουν δεν επαρκούν, επομένως δε μπορεί να δεσμεύονται σχολικές αίθουσες και χώροι, την ώρα λειτουργίας των σχολείων για άλλες δραστηριότητες. 
  • Να αναζητηθούν για αγορά ή ενοικίαση οικόπεδα και κτήρια που μπορούν να αξιοποιηθούν για το συγκεκριμένο σκοπό. 
  • Να πραγματοποιήσει ο Δήμος επιστημονικά θεμελιωμένη χωροταξική μελέτη  με στόχο τη δημιουργία νέων σχολικών κτηρίων και αιθουσών για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών και την κατάργηση των πολυάριθμων ΠΡΟΚΑΤ αιθουσών που από προσωρινές έγιναν μόνιμες, εδώ και δεκαετίες (π.χ. στέγαση Νηπιαγωγείων, στέγαση 4ου Γυμνασίου, στέγαση 17ου Δημοτικού, 21ο Δημοτικό).
  • Θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει μια σαφής εικόνα για το πόσα παιδιά  προσχολικής και σχολικής ηλικίας ζουν στο Δήμο, ηλικιακά, ανά εκπαιδευτική βαθμίδα και τάξη. Μόνο έτσι θα έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για τις συγκεκριμένες ανάγκες σε κτηριακές υποδομές. Μέχρι πρότινος τουλάχιστον, μόνο οι γεννήσεις αγοριών καταγράφονταν ηλεκτρονικά, λόγω «Μητρώου Αρρένων». Άμεση εικόνα για τα κορίτσια δεν υπάρχει! Θα πρέπει επίσης να γίνει μια επιστημονική προβολή των αποτελεσμάτων στο μέλλον, για να γνωρίζει ο Δήμος στατιστικά το μελλοντικό αριθμό των παιδιών της πόλης.

Τα παραπάνω για μόνιμες, σοβαρές, υπεύθυνες λύσεις. Επειδή όμως όλα δυστυχώς λειτούργησαν και λειτουργούν αποσπασματικά, ευκαιριακά και ανεύθυνα, υπάρχει ανάγκη να βρεθούν προσωρινές επείγουσες λύσεις: 
  • Αξιοποίηση των σχολικών αιθουσών και όλων των κατάλληλων χώρων που υπάρχουν, χωρίς καμία σκέψη για κατάργηση αιθουσών εκδηλώσεων, βιβλιοθηκών κλπ. Η λύση αυτή προϋποθέτει δωρεάν ασφαλή και με συνοδό μετακίνηση των μαθητών, διότι διαφορετικά είναι αυτονόητο ότι χωροταξικά δεν εξυπηρετεί όλους τους μαθητές.
  • Στην περίπτωση που δεν επαρκούν οι υπάρχουσες αίθουσες, αναγκαστικά έκτακτα και προσωρινά, το θέμα θα λυθεί με στέγαση μαθητών σε προκατασκευασμένα  κτήρια, με τις καλύτερες δυνατές ποιοτικές προδιαγραφές. Να αποκλειστεί η συστέγαση προνηπίων και νηπίων με Γυμνάσια Λύκεια.

Είναι αυτονόητο ότι το Κράτος έχει υποχρέωση, εφαρμόζοντας το Νόμο, να καλύψει τις απαιτούμενες θέσεις νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη, με μόνιμους διορισμούς, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων.

Η εκπαίδευση είναι το αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών που διαμένουν στη χώρα, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, χρώματος, ιθαγένειας, εθνικότητας ή θρησκείας, ανεξαρτήτως ιδιαιτεροτήτων και δυσκολιών.

Οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα, οποιοδήποτε επιχειρηματικό κέρδος είναι ξένα προς τη φιλοσοφία της. Η πραγματικότητα όμως μας πείθει πως άλλες είναι οι επιδιώξεις και οι στόχοι των κυβερνήσεων που ορίζουν και θεσμοθετούν ό,τι έχει σχέση με την Εκπαίδευση. Οι θιασώτες της επιχειρηματικότητας, του κέρδους και των επενδύσεων, εύκολα ξεχνούν τις όποιες προεκλογικές, φιλολαϊκές υποσχέσεις και αδιαφορούν για τέτοια ζητήματα αφήνοντάς τα να βαλτώσουν.
Χωρίς τη δική μας σθεναρή διεκδίκηση, δεν έχουμε αυταπάτες ότι όλα όσα προτείνουμε και είναι προς όφελος των παιδιών θα δρομολογηθούν και θα υλοποιηθούν από την καλή  και μόνο πρόθεση και θέληση των δημοτικών αρχόντων και των Κυβερνήσεων, που το πιστεύω τους είναι η πολιτική που φέρνει κέρδη στο κεφάλαιο. 
 Στην πραγματικότητα που βιώνουμε, για να έχουν όλα τα νήπια, στις 10 Σεπτέμβρη, τη δική τους θέση  στο Δημόσιο δωρεάν δίχρονο Νηπιαγωγείο, είναι απαραίτητη η συμπόρευση όλων μας, των γονιών, των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων, των άνεργων, των αυτοαπασχολούμενων, των συνταξιούχων- παππούδων  και των δημοτικών παρατάξεων που ειλικρινά υιοθετούν το αίτημα της πραγματικά Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.

Η Μαχόμενη Ηλιούπολη καλεί όλους στη δημιουργία ενός αγωνιστικού Μετώπου για την προάσπιση και προαγωγή της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης και θα συμβάλλει με όλες της τις δυνάμεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Σε αυτή τη κατεύθυνση η ΜΑΧόμενη Ηλιούπολη καλεί σε κινητοποίηση, καλούμε τον λαό της Ηλιούπολης, Συλλόγους και Σωματεία εργαζομένων, να δώσουν το παρόν στο 

Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο,


Δευτέρα 24/06/2019 στις 17:00, στο Δημαρχείο Ηλιούπολης

να επιβεβαιώσουμε πως η απόφασή του θα έχει σαν γνώμονα τις πραγματικές μας ανάγκες και όχι τον "εφικτό" σχεδιασμό τους.