Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έρμαιο των πολιτικών κυβέρνησης-τοπικης αρχής

Με αφορμή την επιστολή που έστειλαν ο σύλλογος γονέων και οι μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Ηλιούπολης στην υπουργό παιδείας Ν.Κεραμέως θεωρούμε αναγκαίο να παραθέσουμε κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτό το τόσο φλέγον ζήτημα. Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει με πάρα πολλές ελλείψεις. Αυτές αφορούν τόσο τις υλικοτεχνικές υποδομές (αίθουσες διδασκαλίας, θέρμανση, αναλώσιμα, συντήρηση κτηρίων, πυρόσβεση, φωτισμός) όσο και τις ελλείψεις σε καθηγητικό προσωπικό. Το δεύτερο έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται συνεχώς ώρες μαθημάτων (χημεία, κοινωνιολογία,μαθηματικά ,εικαστικά) οι οποίες είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναπληρωθούν ακόμη και όταν καλυφθούν τα απαραίτητα κενά. 

Το 3ο Γελ Ηλιούπολης δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά τον κανόνα, καθώς αντίστοιχες προβληματικές αντιμετωπίζουν τα περισσότερα σχολειά της περιοχής όπως αναφέρουν σύλλογοι γονέων και καθηγητών αντίστοιχα. Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στα σχολεία μας είναι πολύ δύσκολη και σκιαγραφείται από μια σειρά ζητημάτων. Πιο συγκεκριμένα η καθημερινότητα των μαθητών είναι ήδη επιβαρυμένη με τις πολλές ώρες στο σχολείο, το μεγάλο φόρτο εργασίας, τις αλλεπάλληλες εξετάσεις, το άγχος για τις πανελλήνιες και τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο. Αυτή την κατάσταση έρχονται να κάνουν πιο δυσοίωνη τα παρακάτω μέτρα. Αρχικά επαναφέρεται το εθνικό απολυτήριο, ο βαθμός του οποίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επιπλέον εισάγουν γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου, με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Αυτό σε συνδυασμό με τις πολλές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και τις χαμένες ώρες συνιστά ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση καθώς ορθά αναφέρει ο σύλλογος γονέων και οι μαθητές ότι δεν υπάρχουν ίσοι όροι με τους οποίους οι μαθητές θα δίνουν τις εξετάσεις αυτές. 

Όλα τα παραπάνω πρακτικά σημαίνουν ότι οι μαθητές θα βρίσκονται συνεχώς σε ένα κυνήγι βαθμών και σε ένα πλαίσιο συνεχιζόμενων εξετάσεων, με το σχολείο να μετατρέπεται σε εξεταστικό κάτεργο. Παράλληλα μειώνονται οι απουσίες που δικαιούνται. Τέλος, θα καθοριστεί από το υπουργείο ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, τα οποία μόρια εκτιμούνται στα 10.000. Στο όνομα της ‘αριστείας’ ωθούν τους μαθητές να ανταγωνιστούν και να πατήσουν τους συμμαθητές τους για μια θέση στις σχολές και να πειθαρχήσουν σε μια πραγματικότητα που αποτελείται από σκληρό διάβασμα, παρακολούθηση μαθημάτων και τίποτα άλλο. «Έχουμε πολύ δρόμο μέχρι την αριστεία» αναφέρουν στην επιστολή μαθητές και σύλλογος γονέων και αντιλαμβανόμαστε ότι ορθώς σαρκάζουν την υφιστάμενη κατάσταση. 

Παράλληλα με με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση που οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε μαρασμό και τα νομοθετήματα που δυσχεραίνουν την είσοδο των μαθητών στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση η κυβέρνηση περνάει νόμους που εξισώνουν τα δημόσια Πανεπιστήμια με τα ιδιωτικά κολλέγια. Με αυτόν τον τρόπο θέλουν να σπρώξουν τους μαθητές που δεν κατάφεραν να μορφωθούν στο υπό διάλυση δημόσιο σχολείο στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια τα οποία για όποιον έχει να πληρώσει είναι πρόθυμα να παραβλέψουν τι γεγονόςότι δεν συμπλήρωσε το απαιτούμενο πλαφόν εισαγωγής. 

Για το έγκλημα που συντελείται στη δημόσια παιδεία είναι συνένοχη και η δημοτική αρχή. Την ώρα που τα σχολεία της περιοχής μαστίζονται από μια σειρά προβλημάτων , η νέα δημοτική αρχή φαίνεται να θέτει σε προτεραιότητα άλλα ζητήματα. Αυτά είτε έχουν να κάνουν με επικοινωνιακά τρικ(ο δήμαρχος με το φιλολαϊκό προφίλ) , είτε με πρότζεκτ όπως για παράδειγμα η δημιουργία πολιτιστικού κέντρου στην πλατεία του ΙΚΑ. Για τα πραγματικά όμως προβλήματα των σχολείων (όπως ρωγμές σε τοίχους) όπως φαίνεται και από τη μέχρι τώρα στάση τους στο δημοτικό συμβούλιο κυριολεκτικά αδιαφορούν. 

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την κάλυψη βασικών ελλείψεων σε τομείς όπως της εκπαίδευσης αλλά βρίσκονται εξωπραγματικά ποσά προκειμένου να δαπανηθούν σε οτιδήποτε άλλο, μπορεί μια μία πρώτη ματιά να φαίνεται οξύμωρο. Στην πραγματικότητα όμως είναι αποτέλεσμα του ότι κράτος και κυβέρνηση βασίζουν τις δημόσιες επενδύσεις στα ΕΣΠΑ την ίδια στιγμή που δημόσιοι φορείς όπως ο οργανισμός σχολικών κτιρίων έχει καταργηθεί. Το πρόβλημα με τις επενδύσεις με χρήματα των ΕΣΠΑ είναι πως πάνε μόνο για συγκεκριμένους σκοπούς. Με άλλα λόγια αυτά τα λεφτά προορίζονται αποκλειστικά για έργα βιτρίνας που θα δίνουν μια ψεύτικη εικόνα ανάπτυξης ενώ για τα πραγματικά προβλήματα θέλουν να στρέψουν την κοινωνία στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρέπει να γίνει λοιπόν ξεκάθαρο ότι όσο η κοινωνική πολιτική γίνεται με λεφτά της ΕΕ οι εργολάβοι θα πλουτίζουν και εμείς λύση στα προβλήματά μας δεν θα δούμε. 

Εμείς σα ΜΑΧόμενη Ηλιούπολη χαιρετίζουμε όλους τους μαθητές, καθηγητές και συλλόγους γονέων που όλο αυτό τον καιρό εναντιώνονται σε αυτήν την κατάσταση και απαιτούμε την άμεση κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία καθώς και την κάλυψη των κενών με επαρκή διδακτικό προσωπικό με σταθερή και μόνιμη εργασία. Τέλος χαιρετίζουμε τους μαθητές που αγωνίζονται ενάντια στο τσάκισμα της προοπτικής τους που φέρνουν τα νομοσχέδια της Ν.Δ. και μαζί με τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς έχουν σηκώσει μια θύελλα αντιδράσεων κάνοντας ξεκάθαρο ότι δε θα μείνουν άπραγοι μπροστά σε αυτή την ζοφερή πραγματικότητα, αλλα θα βάλουν φρένο στα σχέδια τους.


Δημοφιλείς αναρτήσεις